cEritaKu =)
Wanita suke MERAJUK ! Kenapa ek??
Tuesday, August 7, 2012 @ 7:34 PM | 0 Bluewish


Assalamualaikum... | SELAMAT BERPUASA kwn2.. | ops cm da terlambat nk wish jer.. hehe.. nampak sgt da lame x update,, \sori guys, bz ngn persiapan raye../

ok berbalik pada tajuk.. mesti lelaki tertanya2.. kenape wanita kuat merajuk.. ? kadang2 smpai menyampah n rimas pon ade.. huhu /hellooo...!\ bagi sy mmg patot pon wanita ade perasaan cm tu..! tp nak dibandingkan lelaki, kalu die da merajuk, kalah pompuan... daa ~ 

haa.. nak taw kan?? so, lets take a look babe....! ^^


ok bab ni, ianya ditujukan pada wanita yg berumur dalam lingkungan 25 - 45 tahun bagi yang sudah berkahwin mahupon yang bujang... 


  • Keinginan tidak diambil perhatian oleh pasangan lelaki/suami dan mereka tidak ambil kisah akan perasaan keinginan wanita itu.
           * of course laa... wanita ni kalu boleh nak si dia selalu dengar jer ckp wanita. tmbh2 kalu nak dating.. xkan nk dating tempat2 biasa jer... come on la...! hehe
  
  • Tidak sensitif terhadap perasaan wanita yang prihatin dalam sesuatu perkara dan pasangan hanya memandang remeh segala pandangan wanita.
 * sebab per?? sebab wanita ni nak pasangan sentiasa hargai setiap seperkara even perkara 2 sebesar kuman sekali pon... haha

  • Tidak peka pada hari-hari istimewa pasangan dan kena diberitahu pada pasangan mengenai hal itu.
* haa... yang ni mmg selalu terjadi pada pasangan yg xambil peduli.. bagi wanita hari2 istimewa ni la hari paling terpenting dalam hidup die.. kite yg wanita ni lak kene beringat tok die...
hehe... terjadi kat hubby sy gak.. die selalu cm 2.. ^ ^

  • Memuji wanita lain di depan isteri/teman wanita. Menyindir mengenai imej dan personaliti isteri/teman wanita dan membandingkan dengan wanita lain.
* yang ni mmg paling menyakitkan ati.. wanita akan rase dirinya tergugat n terasa dirinya tidak cukup perfect bg si dia even si dia tidak berniat bukan2 tetapi wanita sgt laa tersentuh jika teman wanitanya dibandingkan dgn wanita lain.. (panas ati wooo...)

  •  Tidak menjamah atau makan makanan yang disediakan kerana dirasakan tidak sedap atau tidak kena selera.
* mane x merajuk nye.. si wanita ni da beria sediakan makanan khas tok si dia.. tp si dia x jamah lak.. tambah lak kalu yang da bergelar isteri, kompom nak nanges jer biler tgk suami xjamah hidangan tu... =(

  • Tidak memuji pasangan pada ketika pasangan perlu pujian itu.
* adoi... nasib2..huhu.. si wanita da bersiap cntik2 tok kuar dia dgn harapan si dia akan memujinya cantik pada hari tersebut tetapi hampa dgn pndngn si dia yg bersahaja...
nasib hubby saya selalu puji sy cntik ketika keluar bersama die.. thanx cyg.. (perasan jap)
  • Suami/teman lelaki lebih suka bercakap dan bergurau dengan teman sekerja wanita atau lelaki berbanding isteri/teman wanita.  
* cer si wanita bergurau dgn laki lain dpn si dia.. rase2 laki tadi 2 kene penumbuk x dr si dia?? hehe renung2kan la wahai si lelaki....
  • Kedekut dan tidak suka mengeluarkan belanja untuk keperluan isteri/teman wanita. 
* yang ni ada gak la terjadi pada sesetengah teman lelaki.. kate syg si teman wanita 2.. kenapa smpai nak mkn bersama pon si teman wanita yg kene bayar?? opsss...! hehe
jgn marah yee....
  • Suka memerintah dan tidak suka membantu kerja rumah. Suka mengkritik isteri yang sibuk membuat kerja rumah, tetapi tidak mahu menolong.  
* ade jugak la si suami yg cm ni.. sy xberani nk komen coz hubby sy rajin mengemas... 
kalah sy uols.... hehe
  • Selalu keluar rumah dan balik lewat, tetapi tidak memberitahu sebab mengapa pulang lewat dan sebagainya.
* pantang si isteri jika suami mcm ni, si isteri akan fikir yg si suami curang, even sebenarnye si suami penat balik dr keje... kes ni bnyk berlaku hingga boleh bercerai..
jadi, elakkan perkara ni berlaku yee...

 haa... mcm mane? ade kene mengena ngn korang x? hehe.. ok la smpai di sini jer ek.. kalu2 dlm ayat kat atas ni ade kesilapan kate harap di maafkan yee... sy ambil petikan ni sume dr | pEnPaTaH | n ade laa edit2 jika ade kene mengena ngn life sy... hope uols enjoy with it ye...
 



Older Post | Newer Post



Assalamualaikum :) Enjoy about my love, life, laugh story mori . after blockwalking dont forget to follow me as ur frens oke? i will follow u back... thanx u alls!

My lifestyle!!
Happy of Me..
Masak-masak time (*_*)v
Visit thEm to0, 0ke??





no HARSH words plz!! TQ..


Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Pregnancy tickers



Template By: Atira Natasya
Basecode By: Faqihah
Header By: Ziera